הדולר עולה ב-0.5% לעומת השקל, נסחר סביב 3.817 | ביזפורטל - פריקו

הדולר עולה ב-0.5% לעומת השקל, נסחר סביב 3.817 | ביזפורטל

הדיון בבית המשפט העליון בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות החל אתמול והשפיע על שער הדולר. בחודש האחרון, עד תחילת הדיון, השקל נחלש ב-0.3% מול הדולר, אבל אתמול שער הדולר ירד ל-3.79. הבוקר הוא חצה שוב את רף ה-3.8 ונסחר סביב 3.817. האירו עולה ב-0.7% ונסחר סביב 4.096.

ההחלטה של בג"ץ לא צפויה להתקבל בכל מקרה בימים הקרובים, אלא עד תחילת ינואר. יש עוד הרבה זמן ובינתיים ההחלטה צפויה להשפיע על הבורסה והמטבע המקומי. בית המשפט מעולם לא פסל חוק יסוד או תיקון לחוק יסוד, ולכן אם יחליט לעשות זאת תהיה זו החלטה תקדימית, שעשויה, לפי אזהרת המתנגדים להתערבות בג"ץ בחוקי יסוד, להוביל למשבר חוקתי בין הרשויות.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות, אמר: "היצעי מט"ח גררו להתחזקות השקל אל מתחת לרמת 3.8 שקל לדולר ו-4.08 שקל לאירו. אולם, החשש ממשבר חוקתי בצל דיוני בג"ץ, מגביל את פוטנציאל ייסוף השקל. המגמה החיובית שנרשמה בשוק המניות האמריקאי בימים האחרונים, תרמה לעודפי היצע מצד הגופים המוסדיים. רמת החשיפה המט"חית של הגופים המוסדיים העומדת בממוצע על כ-20%, מלמדת על עלייה בפוטנציאל התנודתיות, כאשר הגופים המוסדיים עשויים להגיב בעוצמה במקרה של עליות שערים בשוק המניות, או הסדר פשרה בסוגיות של הרפורמה המשפטית".

האסטרטג הראשי לענייני שווקים פיננסים בבנק הפועלים, מודי שפריר, מוסר בסקירתו כי לקראת השבוע הגורלי השוק מבטא את הסיכונים המגולמים בשקל: "פרמיית הסיכון של ישראל ממשיכה לעלות בשוק המט"ח, ונותרה גבוהה גם בשוק המניות המקומי".

פריקו | לוגו תמונת אווירה