סקירת מחירי מתכות 06.07.2023 - פריקו

סקירת מחירי מתכות 06.07.2023

לסקירה לחץ כאן בPDF

 

טבלת מחירי מתכות

*המחירים במונחי דולר לטון

טבלת מלאים

שערי דלקים ומטבעות נבחרים

 

במהלך השבוע החולף, המסחר בשווקים הפיננסיים התנהל במגמה מעורבת, כאשר המסחר בארה"ב התנהל רק ביום שני על רקע חגיגות יום עצמאות ב-4.07. בתום יום המסחר של 04.07 מדד הדאו ג'ונס עמד ברמת 34,418.47 נק', סביב רמות הסגירה של שבוע שעבר, מדד הנאסד"ק 100 נסחר ברמת 15,209 נק' עליה בשיעור של 0.2%, לעומת שבוע שעבר ומדד ה- S&P 500 סגר ברמת  4,455 נק', עליה בשיעור של 0.1%, לעומת שבוע שעבר. מדד הפוטסי 100 האנגלי נסחר ברמת 7,496.6 נק', ירידה בשיעור של 0.5% לעומת שבוע שעבר, מדד הדאקס הגרמני נסחר ברמה של 15,970 נק', ירידה בשיעור של 1.10% לעומת שבוע שעבר.

 

ארצות הברית –

בשבוע החולף הנתונים אשר פורסמו מראים על המשך התקררות האינפלציה, מדד מחירי הליבה לצריכה אישית שוכן ברמת 0.3% לפי הצפי. כמו כן, נתוני הוצאות הצרכנים הראו על עליה חודשית של כ-0.1% נתון הנמוך מהצפי ומראה שההאינפלציה והריבית הגבוהה משפיעים על צד הביקוש במעט. מנגד בנתוני הכנסות הפרטים ישנה עלייה בשכר של כ-0.4%. על אף העלייה בשכר, קצב התקררות האינפלציה בארה"ב ממשיך להפתיע לטובה.

במקביל החששות מגלישת הכלכלה האמריקאית למיתון נמשכים על אף עדכון תחזית הצמיחה מעלה, במהלך השבוע פורסם מדד הייצור ISM אשר בוחן את ענף הייצור מבחינת הזמנות, מלאי, ייצור, תעסוקה וצבר הזמנות, כאשר המדד גבוה מ-50 מראה על התרחבות הייצור ולהיפך. לכן, כאשר המדד מראה על התכווצות ענף הייצור הדבר עשוי לאותת על האטה משמעותית אשר צפויה להגיע. המדד בחודש זה שוכן ברמת 46, נתון המראה על התכווצות מהירה מהצפי, 8 חודשים ברציפות המדד שוכן מתחת לרמת 50. ראוי לציין שעד כה מדד השירותים הראה על התרחבות במהלך כל התקופה הזו, אך סימני האטה ניתן לראות גם בקצב ההתרחבות של ענף השירותים.

בהחלטת הריבית הקרובה 26 ביולי, צפוי הבנק המרכזי האמריקאי ה-FED לבצע העלאת ריבית נוספת, השווקים מתמחרים

 

מאורעות חשובים

  • 07 – מדד השירותים PMI + מספר המשרות שנפתחו
  • 07 – שיעורי האבטלה + מס' המשרות שנוספו ללא ענף החקלאות

אירופה

נתוני האינפלציה אשר פורסמו החודש הראו על המשך התקררות האינפלציה, אך בלימה בהתקררות באינפלציית הליבה. נתוני האינפלציה השנתיים עלו ב- 5.5% בלבד נתון הנמוך מהצפי, מנגד בנתוני אינפלציית הליבה אינפלציה ללא אנרגיה ומזון הנתון שוכן ברמת 5.4% נתון הגבוה מהחודש שעבר. מדד המחירים ליצרן PPI שנתי לראשונה מתקופת הקורונה שלילי ושוכן ברמת 1.5%-, נתון המראה על המשך התקררות האינפלציה באיחוד. בנוסף מתחילת יולי מחירי החשמל באירופה ירדו משמעותית בעקבות כך שההיצע גבוה מהביקוש בעזרת ייצור של חשמל סולארי, מצב שאם יימשך בהחלט יגרור את המשך הירידה במדד.

כפי שכתבנו בעבר באיחוד האירופי הכלכלה שוהה במיתון טכני, עם זאת נתוני הצמיחה חיוביים אך נמוכים מאוד וכמעט וזהים לקצב הגידול הטבעי באיחוד, לכן צפוי ה-ECB להמשיך ולבצע העלאת ריבית נוספת בהחלטה הקרובה. על אף העלאת תחזית הצמיחה באירופה הכלכלה כתוצאה מן הציפייה שענף השירותים ימשיך לצמוח בחוזקה. בשונה מארה"ב במידה ותיהיה פגיעה נוספת בשרשראות האספקה מצב הכלכלה האירופית שברירי מאוד והפגיעה תיהיה חמורה יותר.

ישראל –

רכבת ההרים בשוק המט"ח נמשכת בעוצמות שלא היכרנו מזה שנים רבות. בשבוע החולף השקל המשיך בהיחלשותו לעבר רמת 3.73 שקל לדולר. עם תחילת חודש יולי התחזק השקל מול הדולר לעבר רמת 3.7 ועשוי עד תחילת השבוע להתחזק לעבר רמת 3.68. לאחר שבשבוע החולף הצעת החוק על פיקדונות הבנק הובילה להיחלשות השקל, השבוע "ההודעה התורנית" אשר גררה תנודתיות בשערים הייתה העברה עילת הסבירות, חוק אשר ביום שני הקרוב אמור להיות מאושר בכנסת בקריאה ראשונה. במידה והחוק יעבור ללא ריכוך כלל, להערכתנו היחלשות השקל בשבוע הקרוב עשויה להמשך בעקבות חוסר הוודאות בנוגע לרפורמה המשפטית ואי קיום שיחות בבית הנשיא אשר גוררות חקיקה חד צדדית.

כפי שכתבנו בעבר היחלשות השקל אל מול הדולר, מקבלת משנה חשיבות בשל אפקט מנגנון התמסורת כאשר כל עלייה של אחוז בשער הדולר/שקל מתבטאת בעלייה של 0.2% באינפלציה. לכן בעת שבנק ישראל מעלה ריבית בכדי לבלום את האינפלציה מצד הביקוש, ופוגע בכך בהכנסה הפנויה.  נדגיש כי היחלשות השקל גוררת את המדד מעלה, שכן, פיחות השקל והתחזקות הדולר גורר למחירי היבוא לעלות במונחים שקלים ובכך מעודד עליות מחירים ואינפלציה.

בזירה המקומית – משקל המוסדיים במסחר המטבעי גבוה ולכן במקרה של העלאת ריבית בארה"ב מעבר לרמת 5.25% כפי שצופה הבנק המרכזי האמריקאי, עשוי לגרור לחולשה בשוקי המניות, הדבר עשוי לגרור לתנועת ביקושים לדולר ולפיחות השקל. תבנית תנועת הדולר אל מול תבנית תנועת מדדי המניות, מלמדת על מבנה תנועה בקורלציה שלילית בין שער הדולר/₪ לשערי המניות בארה"ב, כפי שנמצאה במהלך השנה שחלפה כאשר המניות עלו הדולר נחלש וכאשר המניות ירדו הדולר התחזק.

ההסבר לתופעה האמורה לעייל, טמון במשקלם הגבוה של המוסדיים במסחר המקומי, מהיקפו הגדול של תיק ההשקעה של המוסדיים בחו"ל אשר גורר לפעילות בהיקפים משמעותיים בשוק הדולר/שקל ותורם לתנודות השערים, לדעתנו המהלך צפוי להמשך גם בשנה הנוכחית. מהלך של הסדרת משבר הרפורמה השיפוטית צפוי לתמוך בייסוף מהיר וירידה שע"ח לעבר רמת 3.5 ₪ לדולר.

כפי שכתבנו רבות, רמת הריבית הגבוהה וההאטה בפעילות הכלכלית טרם באו לידי ביטוי משמעותי בנתוני החברות במכירות וברווחיות. לאחרונה דוחות בנקים זרים מלמדים על הקשיים בפירעון אשראי מצד לקוחות לצד חברות שהחלו להפחית תחזיות משום הכנה לקראת ההשפעה הצפויה. מנתוני חברות עולה כי נתוני החברות מורים על שיא בגיוס הון בשנת 2023.  חברות רבות מצוידות במלאי מזומנים מספק כך שאינן נזקקות לגיוס הון משמעותי בטווח המיידי לצורך ביצוע תוכניות ההשקעה ולפעילותם. הדבר תורם לרגיעה יחסית בשלב הנוכחי בשוקי ההון גם בשעה שהריבית גבוהה.

לסיכום – אין שינוי בהערכתנו, לדעתנו העלייה שתבוצע בריבית הדולר תפגע ברווחי החברות ותגרור בהתאמה לפגיעה בשווי חברות בשוק המניות בארה"ב, בדגש על שחיקת מכפילי הרווח. חולשת שוק ההון תגרור מוסדיים בישראל לצד הגופים החוששים מאפקט בריחת ההון עם הפגיעה בהפרדת הרשויות ובשלטון החוק והחשופים לדולר/שקל, לצמצם את חשיפתם באמצעות רכישת מט"ח. מהלך זה יגרור לתנודות שערים ואף לפיחות השקל והתחזקות הדולר לרמות חדשות.

על רקע הציפייה כי טרם מוצה פוטנציאל ההאטה הכלכלית הגלובלית של שנת 2023, אף שהתחזית רואה פוטנציאל להאטה מתונה מהציפייה המוקדמת, הרי שהדבר יתמוך במיתון צעדי הבנקים המרכזיים במלחמתם באינפלציה. לדעתנו במבט לרבעון 4Q של שנת 2023, מוקדי הכוח המרכזיים בביקוש לדולר אל מול השקל יהיו מאותגרים ואף עשויים להיחלש והשקל עשוי לשוב ולהתחזק. בזירה המקומית: סוגיות פוליטיות, מעמד מערכת המשפט, עצמאות בנק ישראל  וההסלמה בזירה הביטחונית עשויים לרכז עניין רב ולתמוך באי הוודאות ובאי היציבות בשוק המטבע המקומי.

שוק המתכות

מדד ה- LME  בבורסת המתכות בלונדון עמד בסיום יום המסחר ב 05.07 ברמת  3,701.4 נק', עליה בשיעור של 0.6%, לעומת שבוע שעבר.

COPPER   – מחיר הנחושת עלה במהלך שבוע המסחר, כאשר בתום יום המסחר של ה- 04.07 עמד המחיר על רמת 8,359 דולר לטון, עליה בשיעור של 0.5% לעומת הרמה בשבוע שעבר. רמת המלאים ירדה במהלך השבוע, כאשר ב 04.07 עמדו המלאים על 66,775 טון, ירידה בשיעור של  כ-8.5% לעומת הרמות בשבוע שעבר.

ZINC  – מחיר האבץ עלה במהלך שבוע המסחר, כאשר בתום יום המסחר של ה – 04.07 עמד המחיר על 2,371.5 דולר לטון, עליה בשיעור של 1.0% לעומת הרמה בשבוע שעבר. רמת המלאים ירדה במהלך השבוע, כאשר ב- 04.07 עמדו המלאים על 78,075 טון, ירידה בשיעור של 3.4% לעומת הרמות בשבוע שעבר.

NICKEL  – מחיר הניקל ירד במהלך שבוע המסחר, כאשר בתום יום המסחר של ה –04.07 עמד המחיר על 20,508 דולר לטון, סביב רמות הסגירה של שבוע שעבר. רמת המלאים ירדה במהלך השבוע, כאשר ב- 04.07 עמדו המלאים על רמת 38,484 טון, ירידה בשיעור של כ- 1.0% לעומת הרמות בשבוע שעבר.

ALUMINIUM PRIM  – מחיר האלומיניום עלה במהלך שבוע המסחר, כאשר בתום יום המסחר של ה – 04.07 עמד על 2,167.5 דולר לטון, עליה בשיעור של 0.7% לעומת שבוע שעבר. רמת מלאי האלומיניום עמדה ב- 04.07 על רמת 544,400 טון, עליה בשיעור של 0.2% לעומת שבוע שעבר.

 

 

 

לגרפים של מחירי הסחורות לחץ כאן

מדדי תובלה ימית, אבץ, בדיל, ניקל, עופרת, אלומיניום (PRIM), אלומיניום (ALLOY), קובלט, נחושת, פלדה, פלדה (REBAR), נירוסטה, ליתיום ודלק גולמי

 

 

 

 

אין לראות במידע המופיע באתר משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. קבוצת פריקו ו/או חברות קשורות ו/או בעלי עניין, ו/או עובדים ו/או נושאי משרה בכל אחד מאלו, עשויים להיות בעלי עניין בניירות הערך והנכסים הפיננסיים המוזכרים באתר.

בדבר פרטים נוספים באמור לעייל ניתן לפנות למשרדינו בטלפון : 036167070
סקירות שוק ומידע נוסף בנושא מכשירים פיננסיים ניתן למצוא באתר פריקו http://www.prico.com
אין במסמך זה משום הצעה ו/או יעוץ ו/או המלצה כל שהיא לביצוע ו/או אי ביצוע עסקה כל שהיא
למתעניינים, יש לפנות לדסק אנליסטים לקבלת מידע ופרטים נוספים

ט.ל.ח.

המידע דלעיל מיועד לעיונו ולשמושו הבלעדי של המנוי אין למוסרו לאחר ו/או להעתיקו בכל דרך שהיא
כל הזכויות שמורות (c)

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הצטרפו לניוזלטר לקבלת עדכונים

מוגש ע"י Investing.com

סקירת מחירי מתכות 18.04.2024

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים   במהלך השבוע החולף, המסחר בשווקים הפיננסיים

קרא עוד

סקירת מחירי מתכות 04.04.2024

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים   במהלך השבוע החולף, המסחר בשווקים הפיננסיים

קרא עוד