אחרי המחאה אמש: הדולר בעליה קלה ונסחר סביב 3.7 שקל - פריקו

אחרי המחאה אמש: הדולר בעליה קלה ונסחר סביב 3.7 שקל

סאגת הרפורמה המשפטית עדיין רחוקה מסיום. עשרות אלפים הפגינו אמש ב-40 מוקדים ברחבי הארץ, זאת לאחר שניצב עמי אשד הודיע על פרישתו בטענה שהודח על רקע פוליטי. נתיבי אילון היו חסומים במשך שעות, הנהג הדורס נעצר ועל כל הסיפור הזה פיקד סגנו של אשד, דוד פילו. השאלה המרכזית היא מה זה יעשה לדולר  דולר שקל רציף +0.47% ? בינתיים, הבוקר בעליה קלה בלבד של 0.1% והוא נע סביב 3.7 שקל לדולר בלבד.

ייתכן וסוחרי המט"ח כבר רואים בהפגנות הללו דבר שבשגרה. הם מבינים שסיפור הרפורמה עדיין לא קרוב להכרעה. ייתכן שמה שגרם לדולר לחזור לרמה הזאת היא העובדה שביטול עילת הסבירות אושר לקריאה ראשונה השבוע.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "האטת החקיקה בכנסת בסוגיות הליבה של הרפורמה השיפוטית, מטלטלת את שוק המט"ח. היצעי מט"ח לצורך תשלומי שכר ומסים, תורמים לבלימת הפיחות ולייסוף השקל. הדולר ממשיך להיסחר סביב רמת 3.7 שקלים, דבר המאכזב את אילו שציפו שייסוף השקל ומנגנון התמסורת יגררו לירידת מדד המחירים לצרכן ובהמשך יתמכו בהפחתת ריבית".

עוד אומר פריימן כי "העלייה החדה בצריכה, כפי שבאה לידי ביטוי בנתוני כרטיסי האשראי, לצד התייצבות הדולר מעל לרמת 3.7 שקלים, יאותתו על המשך העלאות הריבית, כחלק ממלחמות בנק ישראל כנגד האינפלציה".

פריקו | לוגו תמונת אווירה