הדולר סביב 3.7: "היצעי מט"ח של הסקטור העסקי גוררים התחזקות בשקל"| ביזפורטל - פריקו

הדולר סביב 3.7: "היצעי מט"ח של הסקטור העסקי גוררים התחזקות בשקל"| ביזפורטל

שער הדולר דולר שקל רציף -0.14% מוסיף לרדת והוא נסחר סביב 3.706 שקל. לירידת שער הדולר ולייסוף השקל בתקופה האחרונה יש כמה סיבות. זה התחיל עם החזרת החטופים, המשיך עם הארכת הכהונה של נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, וההערכות שהלחימה לא תתרחב לגזרות אחרות הוסיפו. גם להעברת התקציב אתמול בקריאה ראשונה יש השפעה.

"היצעי מט"ח של הסקטור העסקי, בהיעדר קונים משמעותיים, מציף את השוק במט"ח וגורר להתחזקות השקל", אומר יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות. "להערכתנו, על רקע העובדה שגורמי הבסיס לפיחות השקל נותרו תקפים, הרי שפוטנציאל ייסוף השקל מוגבל. פעילות סוף שנת הכספים, כאשר גופים מוסדיים מבצעים Window Dressing תורם לתנודות בשוקי ההון, מהלך שצפוי להתגבר ככל שנתקדם לחצי השני של חודש דצמבר".

מוקדם יותר התייחס פריימן להיצעי מט"ח של תחילת החודש הקלנדרי. "יצואנים מוכרים מט"ח לתשלומי שכר ומסים, לצד ערפל הקרב, תורמי לעודפי היצע מט"ח, ולהתחזקות השקל. גורמי הבסיס שהביאו לפיחות השקל לעבר רמות מעל ל-3.8 שקלים, מקבלים משנה תוקף בצל הפרסומים, על השיח הפוליטי באשר ליום שאחרי, שעשוי לגרור לפיחות השקל".

פריקו | לוגו תמונת אווירה