מבט על תנודות השערים במטבעות נבחרים - פריקו

מבט על תנודות השערים במטבעות נבחרים

בראשית דברי נשוב ונדגיש כי יש לגדר חשיפות ושער העוגן הינו שער התקציב. הסקירה משמשת כספק להערכות בלבד באשר למגמות ובסיס לבחירה במכשיר הגידור הרצוי (אופציה/פורוורד/צילינדר….)

האירו/ דולר 

הבחירות באיטליה ב 4 למרץ מזמנות פעילות נרחבת של מימוש והתאמת החזקות דבר הגורר לתיקון שערים, בדיוק כצפוי לעבר תחום המטרה 1.22 – 1.18 דולר לאירו. אין שינוי בהערכתנו כי האירו במגמת התחזקות והמטרה החשובה נותרה 1.25-1.28 ובחצי השני של השנה אף לעבר 1.30… צמצום ההרחבה הכמותית בסוף ספטמבר תשמש סמן לריבית העולה באירופה.

גרף האירו דולר (מקור בלומברג)

הדולר/ שקל

הדולר, נסק במהירות מרמת השפל של 3.38 לעבר רמת 3.55 מהלך שדרש השקעה של בנק ישראל במיליארדי דולרים! השאלה האם המהלך הסתיים?

  1. מצד אחד אפשר ולבנק היקף התערבות חודשי מוגבל ובבנק קרובים למיצוי המכסה החודשית….
  2. אפשר ובבנק מבקשים ליצור אי וודאות בשוק, אולם להערכתי הניסיון מבוצע בשלב מוקדם מידיי ויש בו משום פגיעה במגמה הנבנית בכך לגרור לעודף היצע מוקדם מהרצוי.
  3. תנועת הדולר התחזקה בעולם והציפייה להשפעתו גם בזירה המקומית, אירוע החודשים האחרונים לימדו כי בשלב הנוכחי נותק הקשר שבין הזירות ובדיוק לשם כך נדרשת התערבותו של בנק ישראל בקיזוז ההשפעות.
  4. מבט גרפי – על פניו התנועה מרמת 3.55 לעבר רמת 3.4850 היא תיקון טכני יש אומרים "לפי הספרים" [ראוי לציין כי רבים ממערכות המסחר הדיגיטלי (ALGO) נסמכות על שיטות שכאלו] הינו תיקון "פיבונצ'י" של 38.2% לגל העולה, עד כה מושלם.

 

גרף הדולר שקל (מקור בלומברג)

אך מה הלאה ?

פיחות השקל אל מול שער העוגן (השער הנומינלי האפקטיבי שהוא סל מטבעות הסחר) מורה על שיפור בתנאי הסחר של ישראל דבר התורם לצמצום מעורבות הבנק במסחר המטבעי. נציין כי פיחות שכזה הינו בעל פוטנציאל גבוה לתרום אף לעליה במדד המחירים לצרכן שכה נשחק!.

מהאמור, נבקש לבחון את התנועה תחת ההנחות השונות, בבנק ישראל מודעים היטב למשאבים וליכולת ההשפעה. בבנק יודעים כי בטווח הארוך הדולר ימשיך להחלש לעבר רמות שפל עד לרמת האיזון בטווח הביניים מבקשים לתת מרווח זמן לכן להתערבות חשיבות על פני תקופה ולא על פני שבוע או חודש בודד!

יציאת בנק ישראל מהמסחר תגרור ל"צלילת הדולר" לעבר 3.30 ופחות ובתקופה של אי וודאות בשוקי ההון הגלובליים ומקומית גם ברמה הפוליטית ראוי לשמור על קרקע יציבה.

מבט גרפי מורה כי טכנית על אותו בסיס ירידה אל מתחת לרמת ה 3.48 תשמש כסימן לתנועה לעבר 3.465 (50%) בדרך לרמה החשובה של 3.4450 (61.8%) ופריצת רמה זו תפתח את הדרך לעבר 3.38.

 

תנועת השער הנומינלי האפקטיבי (מקור בלומברג)

לסיכום: 

המגמה ארוכת הטווח ממשיכה לתמוך בחולשת הדולר דבר התומך בגידור החשיפות!. בטווח הקצר פריצת 3.48 תפתח את הדרך לעבר רמות השפל הקודמות. תנועה פרו דולרית תתקל בהיצע משמעותי מאוד בתחום 3.55-3.58 ובהמשך בתחום 3.60-3.66.

והעיקר "גידור נכון, אפשר שימנע רווחים ספקולטיביים, אבל בהחלט יספק רשת בטחון, יציבות ורוגע נפשי!"

אין לראות במידע המופיע באתר משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. קבוצת פריקו ו/או חברות קשורות ו/או בעלי עניין, ו/או עובדים ו/או נושאי משרה בכל אחד מאלו, עשויים להיות בעלי עניין בניירות הערך והנכסים הפיננסיים המוזכרים באתר.

פרטים והסברים באשר לבחינת החשיפות השונות וכן באשר לאסטרטגיות הניתנות לביצוע על מנת לגדר חשיפות אלו ניתן לקבל בדסק אנליסטים בפריקו. 

בדבר פרטים נוספים באמור לעייל ניתן לפנות למשרדינו בטלפון : 036167070
סקירות שוק ומידע נוסף בנושא מכשירים פיננסיים ניתן למצוא באתר פריקו http://www.prico.com
אין במסמך זה משום הצעה ו/או יעוץ ו/או המלצה כל שהיא לביצוע ו/או אי ביצוע עסקה כל שהיא
למתעניינים, יש לפנות לדסק אנליסטים לקבלת מידע ופרטים נוספים

ט.ל.ח.

המידע דלעיל מיועד לעיונו ולשמושו הבלעדי של המנוי אין למוסרו לאחר ו/או להעתיקו בכל דרך שהיא
כל הזכויות שמורות (c)

הצטרפו לניוזלטר לקבלת עדכונים

מוגש ע"י Investing.com

סקירת מחירי מתכות 07.12.2023

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים     לגרפים של מחירי הסחורות לחץ

קרא עוד

סקירת מחירי מתכות 30.11.2023

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים     לגרפים של מחירי הסחורות לחץ

קרא עוד