סקירת בוקר 05.04.2016 - פריקו

סקירת בוקר 05.04.2016

פעילות סוף שנת כספים ביפן וסוף/תחילת רבעון תורמת לתנועות הון ותנודות שערים

לאחרונה העלייה שנרשמה במחיר חומרי הגלם ובדגש על הדלקים והפלדה הייתה לגורם מרכזי בהחלטת הבנק המרכזי באוסטרליה שלא להפחית אמש את ריבית הבסיס (2%) של הדולר האוסטרלי. הבנק האוסטרלי בדומה לעמיתיו ביפן, סין, אירופה וארה"ב צופה המשך רמת אינפלציה נמוכה לאורך תקופה ממושכת. נגיד הבנק המרכזי ביפן מסר הבוקר כי פעולות מוניטריות בלבד לא יספיקו לעידוד הכלכלה. לדבריו צעדים נוספים ובכללם הפחתת ריבית נוספת אפשריים במטרה להשיג את היעדים ובהם עלייה ברמת האינפלציה. הנגיד קרודה הוסיף כי חוסנו של היאן הינו בעל אפקט שלילי על צעדי עידוד הכלכלה היפנית. פעילות של סוף שנת הכספים ביפן (31.3) תרמה לחולשת היאן גם בשעה שמדד הניקיי נחלש.

מימוש עסקות על בסיס פערי ריביות (carry trade) תרמו לחוסנו של האירו. האירו נדרש להתייצב מעל לתחום 1.1450-1.1540 דולר לאירו במטרה להמשיך ולהתחזק. אובדן המומנטום יגרור למימושים ולחולשת האירו לעבר רמת 1.1020 ובהמשך אף פחות. להערכתנו פוטנציאל התחזקות האירו בטווח הקצר מוגבל והוא עשוי לשוב ולהיחלש בטרם יפרוץ בחצי השני של השנה אל עבר רמות חוסן גבוהות וחדשות.

 

 

חולשת הדולר בעולם תרמה לחולשתו אל מול השקל

בזירה המקומית פעילות תחילת החודש הקלנדרי של המרות היצואנים, בולמת את התחזקות הדולר. חולשת הדולר אל מול המטבעות המרכזיים תרמה לחולשתו גם אל מול השקל. אין שינוי בהערכתנו לפיה בטווח הקצר מוגבל פוטנציאל חולשת הדולר בתחום שסביב רמת 3.75 ₪ לדולר, בבנק ישראל קיים זיכרון "הצרוב בבשר מקבלי ההחלטות" באשר לפוטנציאל ייסוף השקל, עם פריצת התחום 3.68-3.72 ₪ לדולר. בנק ישראל הפועל כ"מבוגר האחראי", פועל לשמירת רווחיות היצוא ותנאי הסחר גם עבור היצרנים המקומיים החשופים ליבוא זול. בבנק מבקשים למנוע חזרה למדרון החלקלק של שנת 2014, מה שתומך במעורבות הבנק במסחר במטרה לתמוך בשער הדולר. נדגיש כי מדיניות הבנק מתבססת על השינויים בשער הנומינלי האפקטיבי (שער העוגן) בעוד המסחר בדולר משמש כמכשיר ליישום מדיניות הבנק ותמיכה השער הנומינלי האפקטיבי.

להערכתנו בטווח הקצר (רבעון 2) טרם מוצה פוטנציאל פיחות השקל אל עבר רמת 3.86 ₪/דולר …. ויותר.

 


אין לראות במידע המופיע באתר משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. קבוצת פריקו ו/או חברות קשורות ו/או בעלי עניין, ו/או עובדים ו/או נושאי משרה בכל אחד מאלו, עשויים להיות בעלי עניין בניירות הערך והנכסים הפיננסיים המוזכרים באתר.

פרטים והסברים באשר לבחינת החשיפות השונות וכן באשר לאסטרטגיות הניתנות לביצוע על מנת לגדר חשיפות אלו ניתן לקבל בדסק אנליסטים בפריקו. 

בדבר פרטים נוספים באמור לעייל ניתן לפנות למשרדינו בטלפון : 036167070
סקירות שוק ומידע נוסף בנושא מכשירים פיננסיים ניתן למצוא באתר פריקו http://www.prico.com
אין במסמך זה משום הצעה ו/או יעוץ ו/או המלצה כל שהיא לביצוע ו/או אי ביצוע עסקה כל שהיא
למתעניינים, יש לפנות לדסק אנליסטים לקבלת מידע ופרטים נוספים

ט.ל.ח.

המידע דלעיל מיועד לעיונו ולשמושו הבלעדי של המנוי אין למוסרו לאחר ו/או להעתיקו בכל דרך שהיא
כל הזכויות שמורות (c)

הצטרפו לניוזלטר לקבלת עדכונים

מוגש ע"י Investing.com

סקירת מחירי מתכות 18.04.2024

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים   במהלך השבוע החולף, המסחר בשווקים הפיננסיים

קרא עוד

סקירת מחירי מתכות 04.04.2024

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים   במהלך השבוע החולף, המסחר בשווקים הפיננסיים

קרא עוד