סקירת בוקר 16.01.2017 - פריקו

סקירת בוקר 16.01.2017

 על רקע ההכנות לכניסת נשיא חדש בארה"ב השווקים עוברים מהלך של מימושים קלים. תנודות השערים תואמות את הציפיות כאשר ברקע הבחירות באירופה והשלכות יציאת בריטניה מהאיחוד לצד הספקולציות באשר לצעדי הנשיא הנבחר טראמפ.  תנועות השערים ובראשן חולשת הליש"ט תאמה את הציפיות כמו הציפייה כי לאירו פוטנציאל לשוב ולהיחלש בתקופה  פברואר – מאי בשל הבחירות בגרמניה, צרפת והולנד לצד מדינות נוספות. אי הוודאות באשר לתוצאות הבחירות והציפייה כי הימין מתחזק ועמו הפוטנציאל לגישה יותר לאומנית תורמים לאפשרות חולשת האירו. כצפוי לקראת ההכרזה בארה"ב מימוש רווחים בפעילות הפרו דולרית תורמים לחולשה בשוקי ההון ולהתחזקות מטבעות המשמשות כאי מבטחים כיאן היפני והפרנק השוויצי. העדנה לה זוכה שוק חומרי הגלם תורם לעניין הגובר בדולר האוסטרלי והניו זילנדי. 

להערכתנו, הליש"ט צפויה להמשיך להיחלש אף לעבר רמות שפל של 1.15…1.13 … 1.10…. דולר לליש"ט אולם חולשה זו תגביר את ההשקעות באנגליה. כך שמצד אחד חולשת הליש"ט תסייע אך מנגד סגירת שווקים כאירופה תפגע ברמת החיים ותוביל לירידה בשכר לעובד לפגיעה בעושרו של הציבור ולאובדן מידי של עשרות אלפי משרות.

שער הליש"ט מול שער הדולר

LME בורסת המתכות מול שער הדולר האוסטרלי

אין שינוי בהערכתנו על רקע האירועים הצפויים באירופה, אנגליה וארה"ב, אשר מורים כי טרם מוצה פוטנציאל פיחות השקל הצע משמעותי צפוי בתחום 3.86-3.88 ונקודתית אפשרי פיחות אף מעבר ל -3.90, אבל במבט צופה לחצי השני של השנה הרי השקל עשוי לשוב ולהתחזק אל מתחת לרמת ה-  3.80 שח לדולר. 

על רקע הקריאות שלא להתערב במסחר המטבעי ראוי לציין כי ל"רווחת הצרכנים"  בטווח הקצר כאשר חוזקו של השקל יתרום להוזלת מוצרי יבוא יהא יום תשלום כאשר בטווח הארוך יאלצו תעשיינים לצאת מהשוק המקומי לעבר שווקים בהם היצור יהא יותר כלכלי מהלך שיגרור לפיטורי עובדים ולפגיעה בחוסן הכלכלי של משקי בית רבים. מצב שינציח את פער ההכנסות במשק ויצמצם את התעסוקה לתחומי עיסוק מוגדרים תוך מיעוט במספר המעסיקים והמועסקים. מהלך אשר יחשוף את המשק להשפעת השינויים הטכנולוגים ושיקולים פיננסיים סובייקטיביים.

 

שער הדולר שקל


אין לראות במידע המופיע באתר משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. קבוצת פריקו ו/או חברות קשורות ו/או בעלי עניין, ו/או עובדים ו/או נושאי משרה בכל אחד מאלו, עשויים להיות בעלי עניין בניירות הערך והנכסים הפיננסיים המוזכרים באתר.

פרטים והסברים באשר לבחינת החשיפות השונות וכן באשר לאסטרטגיות הניתנות לביצוע על מנת לגדר חשיפות אלו ניתן לקבל בדסק אנליסטים בפריקו. 

בדבר פרטים נוספים באמור לעייל ניתן לפנות למשרדינו בטלפון : 036167070
סקירות שוק ומידע נוסף בנושא מכשירים פיננסיים ניתן למצוא באתר פריקו http://www.prico.com
אין במסמך זה משום הצעה ו/או יעוץ ו/או המלצה כל שהיא לביצוע ו/או אי ביצוע עסקה כל שהיא
למתעניינים, יש לפנות לדסק אנליסטים לקבלת מידע ופרטים נוספים

ט.ל.ח.

המידע דלעיל מיועד לעיונו ולשמושו הבלעדי של המנוי אין למוסרו לאחר ו/או להעתיקו בכל דרך שהיא
כל הזכויות שמורות (c)

הצטרפו לניוזלטר לקבלת עדכונים

מוגש ע"י Investing.com

סקירת מחירי מתכות 07.03.2024

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים   במהלך השבוע החולף, המסחר בשווקים הפיננסיים

קרא עוד

סקירת מחירי מתכות 29.02.2024

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים     במהלך השבוע החולף, המסחר בשווקים

קרא עוד