סקירת בוקר 20.02.2017 - פריקו

סקירת בוקר 20.02.2017


בתקופה של שערי חליפין נוחים, כשהאירו נסחר ברמות שפל של 15 שנה אל מול השקל ועודפי היצע מט"ח גוררים לייסוף השקל ולפגיעה בעתיד התעשייה הישראלית, ראוי היה שבאוצר ובבנק ישראל יפעלו במרץ לעידוד ההשקעה להשאת הפריון ובכך ישיגו שתי מטרות, האחת, ישפרו את הפריון לעובד ועימם את תנאי הסחר לתעשייה הישראלית. בנוסף, הם יזרימו ביקושים לצורך ייבוא הציוד ובכך ימתנו את עודפי ההיצע מבלי שבנק ישראל יידרש לשוב ולהתערב במסחר המטבעי.

כשהאירו נחלש אל מול הדולר אפשר לצפות את הדולר מתחזק מול השקל, אבל בגלל הפעילות של המשקיעים הזרים והיצואנים הישראלים, עודפי היצע של דולרים בשוק המקומי גורמים להתחזקות השקל ובכך יוצא שלמעשה היחלשות האירו בעולם והתחזקות הדולר אל מול המטבעות המרכזיים לא באה לידי ביטוי בשוק המקומי. שער החליפין הנומינלי אפקטיבי ממשיך לצלול בתקופה זו של החודש, ראוי שבנק ישראל יתערב במסחר. שכן, בנק ישראל יכול לבלום את המשך הייסוף באמצעות ביקושים מוגבלים, לעומת הביקושים המשמעותיים שהוא יידרש לבצע אם מהלך הייסוף היה מתרחש בימים של סוף או תחילת חודש קלנדרי, כאשר היצואנים מבצעים פעולות מכירה נרחבות לקראת תשלומי השכר ומסים, הוסיף עוד מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות.

 

שער האירו דולר מול דולר שקל

הנחת העבודה של פריקו היא שעל רקע הבחירות בגרמניה, צרפת והולנד ואי הוודאות באשר לעליית מפלגות הימין כמו גם, הציפייה להעלאת ריבית בארה"ב כבר בטווח הקרוב, כל אלה יתרמו לחוסנו של הדולר בזירה הגלובלית ואילו בזירה המקומית, התרחבות הפער השלילי שבין ריבית הדולר הגבוהה לבין ריבית השקל הנמוכה יפגעו בכדאיות ההימור כנגד הדולר וימתנו את עודפי היצע הדולרים. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי יצואנים הנדרשים להגן על תמורות הייצוא ימצאו את עצמם מפסידים נתח נכבד משער החליפין, כאשר יבקשו למכור דולרים לתאריכים רחוקים דבר שעשוי לגרום לרבים שלא להגן על החשיפה הדולרית.

להערכתנו, במבט לטווח ארוך ועל רקע ההתאוששות בפעילות הכלכלית באירופה הנהנית מריבית אפסית, מחירי חומרי גלם נוחים ומדיניות מוניטרית ופיסקאלית המעודדות השקעה וצריכה, ניתן לצפות כי האירו ישוב ויתאושש בחצי השני של שנת 2017.

 

תנועת שער החליפין נומינלי אפקטיבי מול שער האירו שקל


אין לראות במידע המופיע באתר משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. קבוצת פריקו ו/או חברות קשורות ו/או בעלי עניין, ו/או עובדים ו/או נושאי משרה בכל אחד מאלו, עשויים להיות בעלי עניין בניירות הערך והנכסים הפיננסיים המוזכרים באתר.

פרטים והסברים באשר לבחינת החשיפות השונות וכן באשר לאסטרטגיות הניתנות לביצוע על מנת לגדר חשיפות אלו ניתן לקבל בדסק אנליסטים בפריקו. 

בדבר פרטים נוספים באמור לעייל ניתן לפנות למשרדינו בטלפון : 036167070
סקירות שוק ומידע נוסף בנושא מכשירים פיננסיים ניתן למצוא באתר פריקו http://www.prico.com
אין במסמך זה משום הצעה ו/או יעוץ ו/או המלצה כל שהיא לביצוע ו/או אי ביצוע עסקה כל שהיא
למתעניינים, יש לפנות לדסק אנליסטים לקבלת מידע ופרטים נוספים

ט.ל.ח.

המידע דלעיל מיועד לעיונו ולשמושו הבלעדי של המנוי אין למוסרו לאחר ו/או להעתיקו בכל דרך שהיא
כל הזכויות שמורות (c)

הצטרפו לניוזלטר לקבלת עדכונים

מוגש ע"י Investing.com

סקירת מחירי מתכות 01.02.2024

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים   במהלך השבוע החולף, המסחר בשווקים הפיננסיים

קרא עוד

סקירת מחירי מתכות 28.12.2023

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים     לגרפים של מחירי הסחורות לחץ

קרא עוד

סקירת מחירי מתכות 21.12.2023

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים     במהלך השבוע החולף, המסחר בשווקים

קרא עוד