סקירת בוקר 31.01.2017 - פריקו

סקירת בוקר 31.01.2017

עודפי הצע של דולרים בשוק המקומי גוררים להיחלשות הדולר. היצואנים מוכרים מט"ח לצורך תשלומי שכר ומיסים ואליהם חוברים הצעי מט"ח של משקיעים זרים המבקשים להשקיע בישראל. החלשות המטבעות המרכזיים אל מול הדולר לצד חולשת הדולר אל מול השקל תתמוך בהתערבות מחודשת מצד בנק ישראל, הפועל כמבוגר האחראי בשמירה על עתיד התעשייה המקומית. להערכתנו ייסוף השקל אל מול האירו ותנועה לעבר רמת ה 4.01 ₪ לאירו תסמן את התערבותו הקרבה של בנק ישראל במסחר המטבעי. הבנק צפוי לרכוש דולרים במטרה לבלום את ההידרדרות במדרון החלקלק. בראיה לטווח הקצר פוטנציאל ייסוף השקל מוגבל אולם בראיה לטווח ארוך, אין שינוי בהערכתנו כי פעילות היצואנים, קרנות גידור ותנועות הון של משקיעים זרים (FDI) תומכים בטווח הקצר בייסוף השקל, אולם מהלך זה לדעתנו מוגבל בתנועה עד לעבר רמת 3.72-3.75 ₪ לדולר. מנגד, צעדי הממשל בארה"ב לעידוד הפעילות הכלכלית, הקלות במיסים והריבית הצפויה לשוב ולעלות מלמדים כי טרם מוצה פוטנציאל הפיחות ולזה נותר מרחב תנועה לעבר רמת 3.86-3.88 ₪ לדולר.

שער הדולר שקל מול תנועת השער הנומינלי אפקטיבי (מקור: בלומברג)

מקור: בלומברג

ועדת השוק הפתוח (FOMC) שעל יד הבנק המרכזי בארה"ב (FED) המתכנסת מחר אינה צפויה להחליט על שינוי בריבית הדולר. בשווקים יפנו תשומת לב לישיבת הבנק המרכזי האירופי ביום ה'.

האירו ממשיך להיסחר בתחום שערים מוגבל (1.0320-1.0840 דולר לאירו). האירו מתקשה לפרוץ לרמות שיא חדשות על רקע אי הוודאות בשווקים באשר לתוצאות הבחירות באירופה בחודש פברואר ובהמשך הבחירות בהולנד צרפת ומדינות נוספות במרחב האיחוד האירופי. להערכתנו בטווח הקצר פוטנציאל התחזקות האירו מוגבל וכי לאירו פוטנציאל להתאוששות בחצי השני של שנת 2017. באנגליה, ירידה חדה באימון הצרכנים משקפת את תחושת אי הוודאות והחשש מהשלכות ההחלטה על התנתקות מהאיחוד האירופי. הסחבת באנגליה והתנגדות בית הלורדים מקשים על תהליך ההפרדות כאשר "רצון העם" אשר בא לידי ביטוי במשאל לנטוש את האיחוד, צפוי לבא לידי ביטוי עד לסוף חודש מרץ. להערכתנו בטווח הקצר לליש"ט פוטנציאל להתחזקות עם פריצת רמת ה 1.28 דולר לליש"ט ומימוש הוראות סטופ לוס רבות אולם הפעלת מנגנוני ההתנתקות (סעיף 50) מהאיחוד האירופי צפויים לגרור להיחלשות הליש"ט אל מתחת לרמת ה 1.2 דולר לליש"ט.

שער האירו/ דולר מול הליש"ט/ דולר (מקור: בלומברג)

מקור: בלומברג

לקראת הבחירות הקרבות בגרמניה, הולנד וצרפת, בשווקים עוקבים אחר נתוני האבטלה, הצמיחה, מדד המחירים לצרכן ואמון הצרכנים. היום צפויים להתפרסם שלל נתונים ובהם הציפייה לאבטלה של 6% בגרמניה לצד נתונים שנתיים באיחוד האירופי כאבטלה בשיעור של 9.8%, צמיחה בשיעור של 1.7% ובמבט רבעוני הצמיחה עמדה על 0.3%, ואינפלציה של 1.1% ללא מרכיבי אנרגיה ומזון המחירים עלו בשיעור של 0.9% בלבד.

ביפן הבנק המרכזי צופה שיפור בשיעור הצמיחה והיאן מתחזק

הבנק המרכזי ביפן צופה כי שיעור הצמיחה יעלה לכדי 0.5%. הבנק הודיעה כי ימשיך במדינות מוניטרית מרחיבה, באמצעות רכש אג"ח וריבית אג"ח ממשלתי ל 10 שנים הקרובה לרמת ה "0".  הבנק מאריך בשנה את תוכנית האשראי לעידוד השקעות בעלות פוטנציאל צמיחת לתעשייה. הבנק פועל לעידוד הצמיחה והשגת יעד אינפלציה של 2%. בחודש דצמבר התעשייה ביפן רשמה צמיחה בתפוקה בשיעור של 0.5% ולינואר במפעלים צופים לנסיקה בהיקף התפוקה בשיעור של 3%. ביפן צופים כי חולשת היאן אל מול הדולר תמשך בתקופה הקרובה, מהלך מתואם עם הממשל בארה"ב ואל מול חברי ה G7 וה-G20.

 

שער האירו/ דולר מול שער הדולר/ יאן יפני (מקור: בלומברג)

מקור בלומברג


אין לראות במידע המופיע באתר משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. קבוצת פריקו ו/או חברות קשורות ו/או בעלי עניין, ו/או עובדים ו/או נושאי משרה בכל אחד מאלו, עשויים להיות בעלי עניין בניירות הערך והנכסים הפיננסיים המוזכרים באתר.

פרטים והסברים באשר לבחינת החשיפות השונות וכן באשר לאסטרטגיות הניתנות לביצוע על מנת לגדר חשיפות אלו ניתן לקבל בדסק אנליסטים בפריקו. 

בדבר פרטים נוספים באמור לעייל ניתן לפנות למשרדינו בטלפון : 036167070
סקירות שוק ומידע נוסף בנושא מכשירים פיננסיים ניתן למצוא באתר פריקו http://www.prico.com
אין במסמך זה משום הצעה ו/או יעוץ ו/או המלצה כל שהיא לביצוע ו/או אי ביצוע עסקה כל שהיא
למתעניינים, יש לפנות לדסק אנליסטים לקבלת מידע ופרטים נוספים

ט.ל.ח.

המידע דלעיל מיועד לעיונו ולשמושו הבלעדי של המנוי אין למוסרו לאחר ו/או להעתיקו בכל דרך שהיא
כל הזכויות שמורות (c)

הצטרפו לניוזלטר לקבלת עדכונים

מוגש ע"י Investing.com

סקירת מחירי מתכות 09.02.2024

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים   במהלך השבוע החולף, המסחר בשווקים הפיננסיים

קרא עוד

סקירת מחירי מתכות 01.02.2024

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים   במהלך השבוע החולף, המסחר בשווקים הפיננסיים

קרא עוד