סקירת הדגשים באשר למשמעות המעשית של הכרזת אנגליה על ברקזיט 30.03.2017 - פריקו

סקירת הדגשים באשר למשמעות המעשית של הכרזת אנגליה על ברקזיט 30.03.2017

אתמול (29.3) הכריזה רשמית תרזה מיי ראשת ממשלת בריטניה, כי בריטניה מכבדת את החלטת העם הבריטי ממשאל העם שנערך ב23 ביוני 2016 וכי בריטניה מפעילה באופן רישמי את סעיף 50 של אמנת ליסבון. תאריך העזיבה הסופי נקבע עד למרץ 2019, בהעדר הסכמה לאחר שנתיים של מו"מ תהא באפשרות הצדדים לקבל הארכה של שנה נוספת. בנאומה מיי הכריזה כי הפרידה תביא עימה סיכוי ליצור "שותפות עמוקה ומיוחדת". אם בריטניה תצליח להגיע להסכם מסחרי המטיב עם אנגליה והאיחוד האירופאי, הסכם הנדרש במטרה למנוע משבר כלכלי בממלכה המאוחדת. כמו כן נדרש הסכם יחודי זה בכדי לשמר את מעמד לונדון כמרכז פיננסי גלובלי. בנאומה מיי הביעה חשש מפני פגיעה ביטחונית ואף הביעה רמז של איום. היא ציינה את בנאומה את המילה "ביטחון" 11 פעמים, וזאת כשבוע לאחר הפיגוע הקשה שהיה בלונדון מזה כעשור. מיי ציינה כי הפיגוע בא להזכיר למדינות אירופה את השותפת שלהן עם אנגליה. "אם נעזוב את האיחוד האירופאי ללא הסכם, ברירת המחדל היא שנצטרך לסחור בתנאי הסחר העולמי במונחים ביטחוניים כישלון בהגעה להסכם פירושו ששיתוף הפעולה שלנו במאבק בפשיעה ובטרור יהיה מאוד חלש".

ממשלת בריטניה עומדת על כך שתמיכתה של ארה"ב בפעולות נאט"ו לחיזוק ההגנה האירופאית לא תהא מוטלת בספק. העסקה החדשה שראשת הממשלה רוצה להשיג תכסה רק תוכניות ספציפיות של האיחוד האירופאי וה"יורפול", רשת שיתוף המידע האירופאי. שר הפנים הבריטי אמבר ראד, הדגיש את העובדה כי בריטניה רואה בביטחון נושא מרכזי ובעל חשיבות עליונה. "אנחנו התומכים הגדולים ביותר ביורופול. אין לנו כוונה להפסיק את שיתוף הפעולה ביננו" עוד אמר "השותפים האירופאים שלנו רוצים שנשמור את המידע שלנו שם כי אנחנו שומרים גם על מדינות אירופאיות אחרות". פקיד משרד האוצר הבריטי צוטט  אומר כי "פשע וטרור אינם מכבדים גבולות. אין זה נכון יהיה לקשור בין שיתוף הפעולה הביטחוני לבין עסקת הסחר הבינלאומי".

ראשת ממשלת בריטניה זכתה לטעום בפעם הראשונה אתמול את טעם המו"מ עם האיחוד האירופאי, לאחר שהצעתה לפתיחת עסקת הברקזיט נתקלה בהתנגדות מיידית מצד מנהיגי האיחוד האירופאי, שקראו תיגר על ניסיונה לקשור את עסקת הסחר החופשי עם שיתוף פעולה ביטחוני. מנהיגי הגוש יפגשו רישמית רק ב 29 באפריל בסמוך לבחירות בצרפת, בפגישה ידונו המנהיגים בנושא הסכם הסחר, בתנאי כי תחול התקדמות של ממש בנושאי המפתח כעלות היציאה מהסכם האיחוד וזכויות העובדים של האיחוד האירופאי בבריטניה.

גרף האירו/ ליש"ט – מקור בלומברג


במידה ולא ייחתם הסכם הסחר הבינלאומי צפויות לכך השפעות הן ברמת המאקרו כגון בתחום חופש ההגירה, ההשקעה הנמוכה תפגע בפריון ובתפוקה והן ברמת המיקרו כאשר השקעות בעסקים יתנגשו עם השינוי ברגולציה כגון בתחום הרגולציה באשר לתנועת עובדים וסחורות.

לדעתנו, המבחן המרכזי של בריטניה יהא בסיומו של המו"מ. האם בריטניה תוכל לשמור על את נתוני הפתיחה ברמת הסחר, התוצר וחופש התנועה אל מול האיחוד. האם תמשיך לונדון לשמש כמרכז גלובלי שני בגודלו המושך אליה השקעות ומשמש מנוף בעידוד הצמיחה וההשקעה.


אין לראות במידע המופיע באתר משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. קבוצת פריקו ו/או חברות קשורות ו/או בעלי עניין, ו/או עובדים ו/או נושאי משרה בכל אחד מאלו, עשויים להיות בעלי עניין בניירות הערך והנכסים הפיננסיים המוזכרים באתר.

פרטים והסברים באשר לבחינת החשיפות השונות וכן באשר לאסטרטגיות הניתנות לביצוע על מנת לגדר חשיפות אלו ניתן לקבל בדסק אנליסטים בפריקו. 

בדבר פרטים נוספים באמור לעייל ניתן לפנות למשרדינו בטלפון : 036167070
סקירות שוק ומידע נוסף בנושא מכשירים פיננסיים ניתן למצוא באתר פריקו http://www.prico.com
אין במסמך זה משום הצעה ו/או יעוץ ו/או המלצה כל שהיא לביצוע ו/או אי ביצוע עסקה כל שהיא
למתעניינים, יש לפנות לדסק אנליסטים לקבלת מידע ופרטים נוספים

ט.ל.ח.

המידע דלעיל מיועד לעיונו ולשמושו הבלעדי של המנוי אין למוסרו לאחר ו/או להעתיקו בכל דרך שהיא
כל הזכויות שמורות (c)

הצטרפו לניוזלטר לקבלת עדכונים

מוגש ע"י Investing.com

סקירת מחירי מתכות 18.04.2024

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים   במהלך השבוע החולף, המסחר בשווקים הפיננסיים

קרא עוד

סקירת מחירי מתכות 04.04.2024

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים   במהלך השבוע החולף, המסחר בשווקים הפיננסיים

קרא עוד